Asal Usul Mulanya Terbentuk Perusahaan Besar Atomy Ke Internasional

Siapakah Mr. Han Gill Park?

CEO Atomy, Mr Han Gill Park telah didiagnosa dengan kanker hati tahap 4 dan kencing manis yang serius.

Pada masa itu, doa Mr Han Gill Park telah terkabul.

Asal Usul Mulanya Terbentuk Perusahaan Besar Atomy Ke Internasional

Beliau telah diperkenalkan dengan Hemohim oleh kawan-kawannya yg berkerja sebagai saintis terkemuka dengan KAERI (Institut Tenaga Atom Korea), sebuah Institut kedua terbesar di dunia.

Dan selepas pengambilan ubat serta HemoHim selama beberapa tahun, Mr Park kini telah sembuh dari penyakitnya.

Pada suatu hari, ketika Mr Han Gill Park sedang menonton satu berita di TV.

Beliau telah mendapat tahu KAERI telah menemui kaedah Sains berteknologi tinggi untuk menghasilkan kosmetik dari bahan-bahan herba segar TANPA dimasak.

Yaitu, melalui Penulinan Teknologi Tinggi dan 100 kali ganda jauh lebih baik daripada kosmetik yang sedia ada di pasaran.

Dimana kosmetik yang sedia di pasaran menggunakan kimia yang mana banyak untuk mengeluarkan toksin (racun), warna serta bau herba-herba yang digunakan.

Mr Han Gill Park mempunyai pengalaman bekerja sebagai Pengarah di sebuah syarikat /perusahaan kosmetik.

Dan dia menyadari teknologi yang ada adalah tidak secanggih teknologi KAERI, seperti yang telah dilihat nya dalam berita TV tersebut.

Kaedah lama tidak dapat mengekstrak pati/khasiat dari herba-herba yang segar.

Karena, ia terpaksa harus memasak dan hasilnya hanyalah herba yang hangus dan hitam dan ini tidak dapat dijadikan sebagai kosmetik / produk perawatan wajah.

Sebelum Atomy ditubuhkan, Hemohim telah dijual oleh syarikat 'SunBiotech', yaitu dengan harga 770,000 won (RM 2,900) sekotak.

Bahkan, ada yang menjual lebih mahal daripada itu.

Ini dikarenakan penjualan HemoHim terpaksa melalui berbagai agen penjualan sebelum sampai kepada pengguna dan pastinya pada harga yang sangat mahal.

Ini adalah bertentangan dengan hasrat kerajaan kerana hanya agensi-agensi penjualan yang mengaut keuntungan dan tidak memberi manfaat kesihatan kepada rakyat negara Korea Selatan.

Oleh itu, Kerajaan Korea Selatan telah memberi kepercayaan kepada Mr. Park Han Gil untuk menjual HemoHim serta produk-produk kosmetik berunsurkan herba-herba Organik segar dengan membuka pasaran antarabangsa.

Dari situlah, produk dan konsep bisnis Atomy lahir ke dunia.

Baca juga Seputar Atomy.